Туристичні марки (скорочено ТМ) вперше з’явилися в
Чехії у 1998 році й відтоді набули популярності у сотень тисяч
колекціонерів Чехії, Словаччини, Польщі,
Німеччини, Австрії – загалом п’ятнадцяти країн Європи. З 2007 року в цьому
туристично-колекціонерному проекті бере участь і Україна. У 2013 році до
всеукраїнської системи туристично-маркових місць був включений і Луцький замок.
Туристичні марки – це дерев’яне кружальце із зображенням певної туристичної атракції,
архітектурної, історичної або природної пам’ятки. Це може бути замок, монастир,
храм, музей, пам’ятник, вершина гори, печера тощо. ТМ принципово відрізняється
від звичайного сувеніра тим, що виконує роль трофея – підтвердження того, що
мандрівник відвідав даний об’єкт, адже в іншому місці придбати її неможливо.
Так, ТМ із зображенням Луцького замку, можна придбати лише в сувенірній
крамниці на території Луцькому замку і більше ніде.
Кожна ТМ має свій номер, а разом вони утворюють систему з кількох сотень
туристично-маркових місць по всій країні. Подорожуючи, мандрівники-колекціонери
одночасно збирають ТМ і беруть участь у колекційній грі. Нині в Україні вже 265
ТМ, наступні додаються щомісяця, а в перспективі система має охопити всі
туристично цікаві об’єкти країни. На паперовому купоні кожної ТМ нанесено її
номер. Зібравши всі десять ТМ однієї
десятки, згідно поділу по областях, наведеному на сайті, колекціонер відправляє
поштою відрізні частини купонів і отримує преміальну ТМ, яку неможливо купити.
Детальну інформацію про проект, правила колекціонування ТМ, діючі та заплановані ТМ-місця із
зображенням марок, описом об’єктів, їхніми фото, розкладом роботи, адресами і
контактними телефонами можна знайти на сайті: www.turystycni-marky.com.ua.
|